Isona ajatuksenamme on parantaa merkittävästi suomalaisten matkailupalvelujen löydettävyyttä ja ostettavuutta nykyajan erittäin kilpaillussa digitaalisessa ympäristössä. Haluamme myös huolehtia siitä, että kaikki toimii virtaviivaisesti ja luotettavasti myös loppuasiakkaan näkökulmasta. Onnistumme tässä tekemällä yhteistyötä laajalla rintamalla useiden erilaisten toimijoiden kanssa.

Gofinland.fi

Gofinland on Suomen suurin vuokramökkien hakupalvelu, josta löydät kattavasti niin yritysten kuin yksityistenkin vuokranantajien mökit ympäri Suomea. Etsitpä sitten mökkiä hiihtolomaksi Lapista tai juhannukseksi järven rannalta, olet oikeassa paikassa. Kaikki kotimaassa matkustelleet tietävät kuinka työlästä matkan järjestäminen voi pahimmillaan olla. Gofinlandin tavoite onkin tulevaisuudessa koota kotimaan matkailu yhteen kotiin majoituksesta nähtävyyksiin, elämyksiin ja palveluihin.

Gofinland ja Johku toimivat tiiviissä yhteistyössä, kehittäen yhdessä asiakkaan päätöksenteon polkua ensikohtaamisesta aina lopulliseen matkailuelämykseen asti.

Tutustu Gofinland.fi -palveluun.

Retkipaikka

Retkipaikka on Suomen suosituin outdoor- ja luontomatkailublogi, jossa on esitelty kuvin ja sanoin tähän mennessä yli 1500 suomalaista retkikohdetta. Joka ikinen päivä Retkipaikassa julkaistaan uusi artikkeli, jossa esitellään joku retkikohde tai kerrotaan muista retkeilyyn liittyvistä aiheista, kuten retkeilyvarusteista. Tuomalla Suomen upeat luontokohteet suuren yleisön tietoon Retkipaikka pyrkii edistämään matkailua ja antamaan mahdollisimman monelle ihmiselle syyn lähteä poluille, pitkospuille ja nuotioiden äärelle nauttimaan luonnosta.

Retkipaikka ja Johku kehittävät yhdessä uudenlaisia tapoja myydä matkailupalveluja lokaatioperusteisesti. Tulokulma on vahvasti mobiilipainotteinen ja siinä missä Retkipaikka pyrkii rakentamaan optimaalista asiakaskokemusta myyntikanavan päässä, Johku pyrkii optimoimaan toimintoja "pellin alla". 

Tutustu Retkipaikka.fi -palveluun

Bambora Payform, Paybyway Oy

Bambora Payform on verkkokauppaan ja kaikkeen verkossa tapahtuvaan maksamiseen suunniteltu palvelu, joka voidaan ottaa käyttöön itsepalveluna tai täysin räätälöitynä ratkaisuna. Paybyway Oy on osa Bamboraa. Bambora on maksuratkaisujen asiantuntija, jonka palveluksessa on yli 500 työntekijää ja toimistot seitsemässä maassa Euroopassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Pohjois-Amerikassa. Bambora käsittelee vuosittain maksutapahtumia yli 40 miljardin euron arvosta.

Johku kehittää yhdessä Maksukaistan kanssa uudenlaisia tapoja saattaa asiakkaan maksutapahtuma onnistuneesti maaliin. Esimerkiksi Johkun yrittäjillä on mahdollista ryhtyä suoraan myyntiyhteistyöhön ja alkaa ristiinmyymään tuotteitaan toistensa www-sivustoilla tai Johku-kauppapaikoissa. Ristiinmyynnissä loppuasiakas maksaa yhdellä transaktiolla useamman kauppiaan tuotteet, Johku ja Maksukaista yhdessä huolehtivat siitä, että tilaukset ja maksut kulkeutuvat kullekin kauppiaalle erikseen.

Tutustu Bamboran palveluihin

Repovalkea Oy

Repovalkea Oy tuottaa Tervarumpu-brändin alla matkailupalveluja Repoveden kansallispuistossa ja Maailmanperintökohde Verlassa. Tarjoomaan kuuluu majoitusta, aktiviteetteja, vuokravälineitä ja retkeilytuotteita.

Tervarumpu toimii Johkun laboratoriona, jossa uudet ominaisuudet alfa-testataan ensimmäisenä. Keräämme myös kattavasti dataa siitä, millä tavoin asiakas kulkee päätöksenteon polullaan ja ostaa matkailupalveluja sekä mitä tapahtuu sen jälkeen, kun ostaminen on tapahtunut. Tervarummussa pääsemme myös testamaan volyymissä uusia konseptiaihioitamme.

Tutustu Tervarumpuun Repoveden kansallispuistossa ja Maailmanperintökohde Verlassa

Johku on matkailuyrittäjän paras kaveri - aina mukana kulkeva järjestelmä, jonka avulla voit myydä palveluja ja tuotteita joko suoraan tai integroitujen ulkoisten myyntikanavien kautta. 

Johku tarjoaa myös erinomaiset keinot seurata ja kehittää sujuvasti liiketoimintaa selkeän kokonaiskuvan antavan ohjauspaneelin ja seikkaperäisen raportoinnin avulla. Johku säästää myös aikaasi automatisoimalla useita matkailutuotteiden myyntiin, varaustenhallintaan ja asiakaspalveluun liittyviä toimenpiteitä. 

Tilaa Johku!

Viimeisimmät päivitykset

Tuotantojulkaisu 23.6.2016: Hotellinx-integraatio, kauppapaikan sivut ja iso määrä parannuksia

Seuraavassa julkaistun tuotantoversion keskeisimmät uutuudet:  


1. Hotellinx-integraatio


Hotellinx on suomalainen hotellin hallintoon suunniteltu tietojärjestelmä, joka on käytössä useissa hotelleissa ympäri suomen. Hotellinx-integraatio mahdollistaa hotellinxissa hallinnoitujen huoneresurssien myynnin Johkun avulla Johku-tuotteina.


Esimerkkipalvelu: www.hotellinuuksio.fi


2. Hotellinuuksio.fi konsepti-sivusto 


Tuotantojulkaisun yhteydessä julkaisimme myös uuden Johkun konseptisivuston. Hotelli Nuuksio on kerää yhteen Nuuksion kansallispuiston toimijoita ja tarjoaa loppuasiakkaalle mahdollisuuden kerätä omatoimisesti majoitukset sekä useiden eri yrittäjien aktiviteetit ja monet muut palvelut samaan ostoskoriin ja maksaa yhdellä transaktiolla. Jokainen yrittäjä saa tilaukset suoraan omaan Johku-kauppaansa sekä tilitykset suoraan maksuvälittäjältä ilman välikäsiä. Konseptisivuston hotellimajoitusten taustalla on Hotellinx-integraatio. Hotelli Nuuksion palvelu yhdessä Johkun laboratorion, Tervarumpu.fi:n, kanssa muodosta oivalliset esimerkit Johkun kyvystä integroitua syvälle julkaisujärjestelmään sekä tarjota matkailuyrittäjille ympäristöt tehdä aitoa viivan alla näkyvää yhteistyötä, ristiinmyyntiä.


Tutustu palveluun: www.hotellinuuksio.fi


3. Parannuksia resurssimäärityksiin


Resursseihin olemme tuoneet uuden määrityksen, resurssien lukumäärän. Voit käyttää "Resurssien lukumäärä" -kenttää silloin, kun varattavia resursseja on enemmän kuin yksi - esimerkiksi monta samanlaista hotellihuonetta, kanoottia tai vaikkapa maastopyörää.


4. Parannuksia tuotemäärityksiin


Tuotteen määrityksiin olemme myös tuoneet muutaman näkyvän uuden ominaisuuden. Varattaviin tuotteisiin ajat-välilehdelle on lisätty varata viimeistään -kentä. Kun kentään on syötetty arvo, loppuasiakas voi tehdä varauksen päivälle, joka on aikaisintaan arvon mukaisen määrän vuorokausia tilaushetkestä.


Aktiviteettien osalta säädimme Gofinland.fi:hin liittyvä tiedon käsittelyä. Jatkossa suurin osa kentistä on pakollisia syöttää, mikäli Gofinland.fi myyntikanava on kytkettynä päällä kyseisestä tuotteesta. Tällä muutoksella haluamme varmistaa sen, että aktiviteetti varmasti näkyy palvelussa sekä palveluun viety informaatio on laajudeltaan käyttökelpoisempaa. Samassa yhteydessä toteutimme myös tarkistuksen Gofinland.fi kanavalla. Kanavavalitsimen viereen tulee joko vihreä tai punainen ikoni riippuen siitä onko kohdetieto siirtynyt onnistuneesti Gofinlandiin. Mikäli ikoni on vihreä, kaikki on kunnossa. Mikäli ikoni on punainen, jokin on vialla. Tällöin hiiren kun vie ikonen päälle, kerrotaan vian tarkempi määritys ja asialle voi tehdä jotain.


5. Parannuksia Tilausten, laskujen ja varaustenhallintaan 


Tilausten, laskujen ja varaustenhallinnassa keskeisimmät uutuudet ovat Yrityksen nimen ja varaukseen kiinnitettyjen resurssien tuominen varaustenhallinnan näkymään. Olemme myös mahdollistaneet haun tilaus-, lasku- ja varaus-ID:llä.


6. Kauppapaikan hallinta


Tähän saakka Johkun kauppapaikka on sisältänyt vain tuotevalkikoiman kokonaisuudessaan ja mahdollisesti avainsanoilla rajattuna. Asetuksista on myös voinut tuunata logoa ja kauppapaikan taustakuvaa. Nyt on mahdollista tuottaa sisältösivuja Johkun kauppapaikalle. Eli mikäli haluat kertoa yrityksestäsi hieman laajemmin, voit käyttää Johkun sivuja tähän tarkoitukseen. Sivujen hallinta löytyy Johkun asetuksista yritys-välilehden kohdasta Kauppapaikan hallinta.


7. Venäjän kieliversio


Venäjän kieli on nyt kaikkien käytössä oleva julkisen kauppapaikan kieli. Jokainen Johku-kauppias voi siis alkaa toteuttamaan tuotteistaan kieliversioita.


8. Korjauksia ja parannuksia


Luonnollisesti olemme myös toteuttaneet mittavan joukon parannuksia pellin alla. Näistä keskeisimpinä mainittakoon kieliversioiden hallitan ja käytettävyyssäädöt.

Uudet ominaisuudet näkyvät kaikille ja ovat kaikkien käytettävissä ilman erillisiä toimenpiteitä.



Kaikkiin päivityksiin liittyy aina mahdollisuus sellaisten bugien esiintymiseen, joita ei ole testauksissa havaittu. Näistä kannattaa laittaa heti tuki-tiketti Johku-tuen kautta.


Tarkempia tietoja julkaisusta antaa:

Sami Hänninen

+358 40 721 7717

sami@johku.com


JOHKU


Haluamme tehdä matkailuyrittämisestä niin helppoa, että et edes huomaa tekeväsi sitä. Meille tämä tarkoittaa sitä, että matkailija ja yrittäjä löytävät toisensa mahdollisimman helposti parhaimmillaan useiden eri kanavien kautta ja he pystyvät hoitamaan asioinnin täysin sähköisesti alusta loppuun saakka ilmaan mitään koukeroita säästäen molempien osapuolten aikaa ja rahaa. Haluamme myös että se aika, joka aikaisemmin on käytetty teknologian kanssa painimiseen ja vaivalloisiin manuaalikirjauksiin, käytetään tulevaisuudessa asiakkaan mieleenpainuvan kokemuksen rakentamiseen.

Ja kun ostamisesta ja asiakaspalvelusta on saatu vaivatonta, haluamme vielä huolehtia siitä että matkailuyrittäjällä on kaikki tieto helposti saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Selkeä kuva siitä, miten yrityksellä menee, helpottaa ja kannustaa viemään asioita positiivisella vireellä eteenpäin.


Johku on samalla myös Gofinland.fi:n ja Maksukaistan strateginen kumppani. Gofinland on Alma Mediapartners Oy:n ylläpitämä valtakunnallinen Suomi-matkailun palvelu jolla tavoitat helposti suuret kohderyhmät. Palvelua kehitetään vahvasti ulkomaalaiset Suomeen suuntaavat matkailijat huomioiden, kuitenkaan kotimaanmatkailua unohtamatta. Maksukaista on Paybyway Oy:n nopeasti kasvava palvelu, joka tarjoaa Johkun käyttäjille maksukortti- ja verkkopankkimaksut Suomen kilpailukykyisimpään hintaan.


Lisätietoja Johkusta löytyy osoitteesta johku.com

Käyttäjätunnus tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin
Takaisin ylös