Kauppiaat ja muut Johkusta kiinnostuneet tahot

Tietojen kerääminen, rekisterien syntyminen ja rekisterinpitäjä

Asioitaessa Johkun kanssa kauppiaana tai muuna Johku-teknologiasta kiinnostuneena tahona, Johku kerää verkkosivustoiltaan anonyymiä seurantadataa verkkopalvelujensa käytöstä omaan analytiikkarekisteriin. Mikäli em. taho tilaa, rekisteröityy tai muilla tavoin kontaktoi Johkua, tallennetaan käyttäjästä tiedot markkinointi-, kauppias-, asiakas- ja/tai asiakastukirekistereihin. Prosesseissa samalla kysytään yksiselitteinen lupa sähköiseen markkinointiin. Kaikissa edellä mainitussa tilanteissa rekisterinpitäjänä on Aptual Commerce Oy (”Johku”).

 

Mitä tietoja käsittelemme, miksi ja kuinka kauan

Lähtökohtaisesti pyrimme minimoimaan käsiteltävän tiedon määrää kaikissa prosesseissamme. Keräämme vain tietoja, jotka ovat oleellisia onnistuneen asiakaspalveluprosessin muodostamiseksi, analysoimiseksi ja kehittämiseksi sekä asiakas-/sopimussuhteen hoitamiseksi.

Kauppiaita ja muita Johkusta kiinnostuneita tahoja koskevissa prosesseissa keräämme ja käsittelemme seuraavia tietoja: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, yrityksen nimi, y-tunnus, laskutusosoite ja muita meille annettuja tai Johkun käytössä syntyviä tietoja. Keräämme myös erikseen tietoa palveluidemme käytöstä parantaaksemme käyttäjäkokemusta ja analysoidaksemme palvelujemme käyttöä evästeitä ja muuta teknistä tietoa hyödyntäen. Vieraillessaan palveluissamme tallennamme esimerkiksi seuraavat tiedot: IP-osoite, selaintyyppi, tietokoneen tai muun laitteen tyyppi, käyttäjän vierailujen aika ja päivämäärä, verkkosivustolla vietetty aika, sivusto jolta palveluun saavuttiin tai muita vastaavia teknisiä tietoja. Lisäksi tallennamme Johkun erilaisiin käyttötilanteisiin liittyvää tietoa. Voit asettaa verkkoselaimesi torjumaan evästeet. Mikäli päätät kieltää evästeiden käytön, jotkut palvelujemme osat eivät ehkä toimi kunnolla. Voimme käyttää viestinnässämme myös edistyksellisempiä sähköisen markkinoinnin muotoja, joissa kohdennamme viestejämme tarkemmin. Emme kuitenkaan tee tätä ilman asianmukaista, yksiselitteistä ja osoitettavissa olevaa suostumusta.

Keräämme ja käsittelemme edellä mainittuja tietoja seuraaviin käyttötarkoituksiin:

  • Kauppiaan henkilötietojen hallinnointi (Johku-käyttäjät)
  • Johku-palvelun ylläpito
  • Johku-palveluun liittyvä viestintä ja asiakassuhteen hoitaminen
  • Johku-palvelun tuottaminen, tarjoaminen, kehittäminen, parantaminen ja suojaaminen
  • Kauppiaskohtainen Johku-palvelun personointi
  • Johkun käyttöä koskeva analysointi ja tilastointi
  • Asiakkuuksien kehittäminen, analysointi, ryhmittely ja tilastointi
  • Väärinkäytösten ennaltaehkäisy ja selvittäminen
  • Muut vastaavat käyttötarkoitukset

Kauppiaaseen liittyvien tietojen käsittelyn perusteena on aina sopimus, joka yksiselitteisesti syntyy tämän tilatessa Johku-palvelun. Soveltuvin osin käsittelyn perusteena on myös suostumus edellä mainittujen käyttötarkoitusten mahdollistamiseksi.

Muiden Johkusta kiinnostuneiden henkilöiden osalta tietojen käsittelyn perusteena on suostumus, joka yksi selitteisesti syntyy esimerkiksi uutiskirjeen tai tiedotteiden tilauksen myötä.

Rekisteröityjä koskevia henkilötietoja kerätään pääsääntöisesti rekisteröidyiltä itseltään sähköisin keinoin tämän asioidessa Johkun kanssa. Annettuja tietoja voidaan yhdistää julkisista lähteistä löytyviin tietoihin kuten esim. kaupparekisteritiedot tai julkisiksi asetetut SOME-tilit.

Tietojen säilytysaika

Tietoja säilytetään niin kauan kun rekisteröidyllä ja Johkulla on voimassa oleva sopimus ja/tai suostumus.

Tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen sopimuksessa olevien ehtojen täyttämiseksi tai voimassa olevan lainsäädännön asettamien velvollisuuksien, kuten esim. kirjanpitoa koskevien vastuiden, toteuttamiseksi ja niiden asianmukaisen toteuttamisen näyttämiseksi.

Tietojen luovutukset ja tietojen siirto

Johkun rekistereihinsä keräämät tiedot ovat yksinomaan Johkun käytössä.

Tietoja voidaan luovuttaa käyttäjän suostumuksella yhteistyökumppaneillemme tai muille kauppiaille (esim. myyntikanavan jukaiseminen muille Johku-kauppiaille) Lähtökohtaisesti tietojen luovuttaminen voi tapahtua vain tarkoituksiin, jotka eivät ole ristiriidassa Johkun tietosuojaperiaatteiden kanssa.

Tietoja voidaan myös luovuttaa yritysjärjestelyiden yhteydessä ostajille, mikäli Johku myy tai muutoin järjestelee liiketoimintaansa.

Tietoja voidaan siirtää rekisterinpitäjän valikoimille yhteistyökumppaneille ja/tai alihankkijoille, jotka käsittelevät tietoja rekisterinpitäjän lukuun, osapuolten välisen sopimuksen perusteella. Tällöin tietojen käsittelijällä ei ole oikeutta käsitellä siirrettyjä tietoja omaan lukuunsa.

Tietoja ei siirretä Euroopan unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei se ole henkilötietojen käsittelyn tarkoitusten tai tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista. Johku ylläpitää listaa yhteistyökumppaneistaan ja alihankkijoistaan, josta käy ilmi myös kyseisen toimijan sijainti ja siirrossa käytettävät tietosuojaan liittyvät periaatteet.

Turvallisuus, suojaaminen ja riskit

Täydellisiin tietoihin pääsee käsiksi ainoastaan rekisterinpitäjän henkilökunta. Kaikilla henkilökunnan jäsenillä on voimassa oleva salassapitosopimus.

Johku sijaitsee yksinomaan Aptual Commerce Oy:n hallinnassa olevassa palvelinympäristössä, joka on eristetty muista palvelimista. Palvelinympäristö on suojattu palomuurilla ja etähallintaan pääsy on tarkasti rajattu tietyille henkilöille, suojatun yhteyden päähän. Samassa palvelinympäristössä ei ole muita palveluja. Palvelinympäristö on erittäin luotettavassa ja korkeasti suojatussa Amazon EC2 pilvessä (https://aws.amazon.com/ec2/), joka fyysisesti sijaitsee Irlannissa EU-alueella.

Palvelinympäristössä käytetään tuoreita, tietoturvallisia ohjelmistoversioita. Kaikki selainliikenne kulkee salatulla HTTPS-yhteydellä (Johku.comin SSL-rating on A+, https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=johku.com&latest)

Kaikki tiedot on suojattu asiattomalta pääsyltä ja vahingossa tai laittomasti tapahtuvalta tietojen hävittämiseltä, muuttamiselta, luovuttamiselta, siirtämiseltä tai muulta laittomalta käsittelemiseltä.

Tapauksissa, jossa Johku käyttää rekisteriensä käsittelyssä kumppaneita tai alihankkijoita, Johku kiinnittää erityistä huomiota palveluntarjoajan tietosuojakäytäntöihin ja tekniseen toteutustapaan. Tämän lisäksi kumppaneiden ja alihankkijoiden tulee olla täysin GDPR:n määräysten mukaisia. Johkulla on voimassa olevat sopimukset kaikkien käyttämiensä tietojen käsittelijöiden kanssa.

Rekisteröidyn oikeudet

Johkun ylläpitokäyttäjä voi tarkastaa itsestään tallennetut tiedot ja tehdä tarvittaessa niihin oikaisuja suoraan Johkun asetuksissa. Muiden rekisterien osalta kauppias voi milloin tahansa laittaa tietopyynnön itseään koskevista tiedoista tämän osion pääsivulta löytyvälle yhteyshenkilölle ja tarkastaa, vaatia oikaisua sekä muutoinkin käyttää tietosuojalainsäädännön antamia oikeuksiaan.

Lisäksi jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tehdä kantelu rekisterinpitäjästä valvontaviranomaiselle, erityisesti siinä jäsenvaltiossa, jossa hänen vakinainen asuinpaikkansa tai työpaikkansa on tai jossa väitetty tietosuoja-asetuksen rikkominen on tapahtunut.

Johku ei missään tilanteessa käytä profilointia ja siihen perustuvaa automaattista päätöksentekoa.

Tietopyynnöt ja muutokset rekistereihin ovat maksuttomia.

Johku on matkailuyrittäjän paras kaveri - aina mukana kulkeva järjestelmä, jonka avulla voit myydä palveluja ja tuotteita joko suoraan tai integroitujen ulkoisten myyntikanavien kautta. 

Johku tarjoaa myös erinomaiset keinot seurata ja kehittää sujuvasti liiketoimintaa selkeän kokonaiskuvan antavan ohjauspaneelin ja seikkaperäisen raportoinnin avulla. Johku säästää myös aikaasi automatisoimalla useita matkailutuotteiden myyntiin, varaustenhallintaan ja asiakaspalveluun liittyviä toimenpiteitä. 

Tilaa Johku!

Viimeisimmät päivitykset

Tuotantojulkaisu 21.9.2016: CRM, projektinhallinta ja satoja muita sovelluksia sekä nippu parannuksia

1. Zapier-integraatio: Markkinointiautomaatio, projektinhallinta, asiakkuuksien hallinta ja satoja muita sovelluksia kytkettävissä 


Zapier on työkalu joka välittää tietoa eri websovellusten välillä. Voit esimerkiksi viedä asiakastiedot automaattisesti sähköpostimarkkinointisovellukseen tai vaikkapa toteuttaa to-do-listoja tilattujen tuotteiden perusteella. Käytössäsi on yli 600 erilaista oman alansa huippusovellusta, jotka voidaan nyt kytkeä Johkuun.


Ensimmäisessä vaiheessa tiedonvälitys on Johkusta Zapierin kautta ulkoiseen sovellukseen. Myöhemmin julkaisemme myös paluutien ulkoisesta sovelluksesta Zapierin kautta Johkuun.

Zapier-integraatio on ensimmäiseksi käytössä Johku Labs -kauppiaille. Mikäli aihe kiinnostaa ja olet Labsissa, lähetä meille tuki@johku.comiin viestiä, että haluaisit mukaan Zapieriin. Laitamme tämän jälkeen kutsun palvelun käyttäjäksi.


Tutustu Zapieriin: zapier.com


2. Trust-laskutuspalvelu -integraatio


Johkussa on mahdollista käyttää laskua yhtenä monista maksutavoista. Perustasolla lasku lähetetään asiakkaalle sähköpostilla Johkun toimesta ja Johku-kauppias hoitaa maksuvalvonnan manuaalisesti laskujen hallinnassa. Nyt tämä manuaalinen osa voidaan automatisoida täydellisesti laskun toimittamisesta vaikka verkkolaskuna aina maksuvalvontaan asti.


Lisätietoja: https://www.trustkapital.fi/fi/palvelut/laskutus-ja-reskontra


3. Ennakot myyntiraportille


Myyntiraportille on lisätty ennakoiden laskenta, joka mahdollistaa ennakkoon maksettujen varausten kirjanpidollisen käsittelyn aikaisempaa helpommin.


4. Eniten myyneet kanavat tilannekeskukseen


Oman Johkun ulkopuolisista myyntikanavista tullutta myyntiä pystyy nyt seuraamaan Johkun tilannekeskuksesta "eniten myyneet kanavat" -listauksesta. Listaus näyttää sekä portaalien (esim. gofinland.fi) kautta että ristinmyyntikanavista (muut Johku-kauppiaat) tulleet myynnit.

Ensimmäisessä vaiheessa määrät lasketaan vuositasolla. Myöhemmin lisäämme tähän tarkentavia ominaisuuksia.


5. Tuoteryhmät


Tuotteiden rinnalle olemme lisänneet tuoteryhmä-tason, joka mahdollistaa tuotteiden aikaisempaa helpomman käsittelyn ja ryhmittelyn.

Ensimmäisessä vaiheessa tuoteryhmät luovat pohjan kanavahallinnan käyttöön. Myöhemmin tuomme myös ominaisuuksia, jolla tuoteryhmistä saadaan enemmän irti Johkun omalla kauppapaikalla sekä kaikissa muissa kanavissa.


6. Yleisiä paranuksia


Edellä mainittujen isojen ominaisuuksien lisäksi olemme tehneet edellisen tuotantojulkaisu jälkeen lähes sata uutta parannusta ja korjausta, josta seuraavassa kohokohdat:

  • Notifikaatioiden uudelleen lähettäminen notifikaatioiden hallinnasta
  • Varaustenhallinnassa näytetään varaukseen liitetyt resurssit
  • Resurssiviestinnän lokalisointi
  • Vahvistusviestit sisältävät uusia yritystietoja
  • Hallintanäkymien hauissa voi käyttää nyt myös id-numeroita
  • Kuvien järjestystä voi muuttaa
  • Koordinaattipisteen valinta onnistuu nyt suoraviivaisemmin
  • Sähköpostien perimenoa on parannettu (vaikuttaa erityisesti niihin tilanteisiin, jossa vastaanottajan s-posti on ollut Live tai Outlook-pohjainen.



Kaikkiin päivityksiin liittyy aina mahdollisuus sellaisten bugien esiintymiseen, joita ei ole testauksissa havaittu. Näistä kannattaa laittaa heti tuki-tiketti Johku-tuen kauttan osoitteessa support.johku.com.


Tarkempia tietoja julkaisusta antaa:


Sami Hänninen

+358 40 721 7717

sami@johku.com



JOHKU


Haluamme tehdä matkailuyrittämisestä niin helppoa, että et edes huomaa tekeväsi sitä. Meille tämä tarkoittaa sitä, että matkailija ja yrittäjä löytävät toisensa mahdollisimman helposti parhaimmillaan useiden eri kanavien kautta ja he pystyvät hoitamaan asioinnin täysin sähköisesti alusta loppuun saakka ilmaan mitään koukeroita säästäen molempien osapuolten aikaa ja rahaa. Haluamme myös että se aika, joka aikaisemmin on käytetty teknologian kanssa painimiseen ja vaivalloisiin manuaalikirjauksiin, käytetään tulevaisuudessa asiakkaan mieleenpainuvan kokemuksen rakentamiseen.

Ja kun ostamisesta ja asiakaspalvelusta on saatu vaivatonta, haluamme vielä huolehtia siitä että matkailuyrittäjällä on kaikki tieto helposti saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Selkeä kuva siitä, miten yrityksellä menee, helpottaa ja kannustaa viemään asioita positiivisella vireellä eteenpäin.


Johku on samalla myös Gofinland.fi:n ja Maksukaistan strateginen kumppani. Gofinland on Alma Mediapartners Oy:n ylläpitämä valtakunnallinen Suomi-matkailun palvelu jolla tavoitat helposti suuret kohderyhmät. Palvelua kehitetään vahvasti ulkomaalaiset Suomeen suuntaavat matkailijat huomioiden, kuitenkaan kotimaanmatkailua unohtamatta. Maksukaista on Paybyway Oy:n nopeasti kasvava palvelu, joka tarjoaa Johkun käyttäjille maksukortti- ja verkkopankkimaksut Suomen kilpailukykyisimpään hintaan.


Lisätietoja Johkusta löytyy osoitteesta johku.com

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin
Takaisin ylös