Kohokohdat

Johku on tapa toimia ja kehittyä

Johku perustuu laajaan tutkittuun tietämykseen asiakkaan päätöksenteosta ja ostamisesta digitaalisessa maailmassa.

Ei enää ATK:ta

Johku kulkee aina mukanasi, sillä se on suunniteltu nykyaikaan mobiililaitteilla käytettäväksi ilman tuskallista "ATK:n" opettelua.

Helppo ja nopea perustaa

Johku on vaivaton perustaa ja vie ensimmäisessä vaiheessa aikaasi vain noin 15 minuuttia.

Oma Johku -palvelu

Johkua käyttäneiden asiakkaiden on helppo hallita omia tietoja ja viestintäasetuksia sekä tarkkailla tilaushistoriaansa Oma Johku -palvelussa.

Jaetut kaupat

Jokainen Johku-kauppias voi myydä myös toisen kauppiaan tuotteita alkuperäisen kauppiaan nimissä. Tämä mahdollistaa aivan uudenlaisen yhteistyön, jossa jokainen voi markkinoida ja myydä myös kumppaniensa ratkaisuja ja tuottaa suoraa tulovirtaa.

Monipuolinen viestintä

Johku viestii tilanneelle asiakkaalle sekä yleisellä tasolla että tuote- ja resurssitasolla. Lisäksi voit halutessasi kytkeä Johkuun vaikkapa MailChimpin tai muun markkinoinnin automaatiojärjestelmän

Selkeä tilannekeskus ja laaja raportointi

Johkun tilannekeskus kertoo yhdellä silmäyksellä kaupankäyntisi tilanteen. Johkun raportointi syventää tietosi yksityiskohtiin. Tämän lisäksi kaikki raporttitiedot ovat saatavissa suoraan vaikka Exceliin.

Kätevä varaustenhallinta

Monipuolinen ja työtä nopeuttava varaustenhallinta. Näet yhdellä silmäyksellä missä on vapaata. Ja mikä parasta, voit myydä vaivattomasti suoraan varaustenhallinnasta ja lähettää asiakkaalle vaikka maksulinkin.

Channel manager - vältä tuplabuukkaukset

Myallocator- ja Bokun-kanavahallinnat kytkevät majoituskohteesi tai aktiviteettisi maailman johtaviin myyntikanaviin.
Tutustu kanaviin

Täysin integroitu Netvisor-taloushallintoon

Johku muodostaa kaupankäyntikerroksen Visma Netvisor -taloushallinnon ympärille kommunikoiden reaaliaikaisesti kaiken myynnin suoraan Netvisoriin. Tätä yhdistelmää käyttävällä yrittäjällä kehittyminen ei jää enää kiinni talousdatan puutteesta tai sen vanhentumisesta.

Laajat laskutustoiminnallisuudet

Johkussa on kaikki tarvittavat toiminnallisuudet laskutukseen. Voit laskuttaa yksittäisiä tilauksia tai vaikka muodostaa koontilaskun useista eri tilauksista. Voit myös halutessasi automatisoida koko maksuvalvonnan perintään asti ja keskittyä itse olennaiseen.

Pilvikassa ja maksupäätteet

Johkussa on sisäänrakennettu pilvikassaympäristö, johon on saatavilla myös integroidut maksupäätteet. Ja mikä parasta, et tarvitse erillisiä korttitilityssopimuksia, sillä maksupäätteillä operointi sisältyy yhteen ja samaan Bamboran maksuvälittäjäsopimukseen.

Maksut tärkeimmillä maksutavoilla

PayPal, Alipay, Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club, American Express, Nordean verkkomaksu, Osuuspankin verkkomaksu, Danske Bankin verkkomaksu, S-Pankin verkkomaksu, Säästöpankin verkkomaksu, Aktian verkkomaksu, Handelsbankenin verkkomaksu, POP-Pankin verkkomaksu, OmaSp:n verkkomaksu Ålandsbankenin verkkomaksu, Jousto, Euroloan, MobilePay, Moni
  • logo-viikari.png
  • logo-tervis.png
  • logo-woikoski.png
  • logo-verla.png
  • logo-akk.png
  • logo-kino.png
  • logo-repovesi.png
  • logo-metsahallitus.png
  • logo-kunnonkeskus.png
  • logo-vakkara.png
  • logo-nuuksio.png
  • logo-naurutakuu.png
  • naturaviva.png
  • logo-nirvana.png
  • kinotapiola.png
  • visitpori.png

Johku on täysin uudenlainen työkalu, aina mukanasi kulkeva järjestelmä, jonka avulla voit myydä palveluja ja tuotteita sekä seurata liiketoimintasi kehitystä. 

Johku säästää myös aikaasi automatisoimalla useita matkailutuotteiden myyntiin, varaustenhallintaan ja asiakaspalveluun liittyviä toimenpiteitä. Yhdessä vahvojen kumppanien kanssa Johku mahdollistaa tehokkaan kaupankäynnin! 

Sami Hänninen

Johku-konsepti

Minna Mikkola

Customer Success Enabler
Tilaa

Viimeisimmät päivitykset

Tuotantojulkaisu 17.8.2017: Uusi kauppapaikka, omat kotisivut, varaustenhallinnan aikajana ja nopea suora-/puhelinmyynti

Seuraavassa keskeisimmät kauppiaille näkyvät muutokset:


1. Uusi kauppapaikka ja omat kotisivut


image



Nyt voit korvata vanhat kotisivusi uuteen moderniin Johku-ratkaisuun. Johkun uusi kauppapaikka on automaattisesti rakentuva täysiverinen kotisivusto, joka on optimoitu kaupankäyntiin.


Uusi kauppapaikka sisältää mm. seuraavaa:

  • Täysin responsiivinen sivusto, joka on luotu mobiilipäätelaitteiden aikakauteen.
  • Tuki omalle verkkotunnukselle (esim. https://www.yritys.fi tai https://kauppa.yritys.fi). Automaattisesti jokaisella on käytössään https://kaupantunnus.johku.com
  • Suojattu yhteys https:n yli kuuluu oletuksena nyt myös omilla verkkotunnuksilla varustettuihin sivustoihin.
  • Uudet visuaalisesti vahvat tuotesivut sisältävät laajasti uusia ominaisuuksia.
  • Täysin uudistettu tuotteiden ostoprosessi, joka konvertoi ostavaksi asiakkaaksi aiempaa tehokkaammin.
  • Kauppapaikan rakennetta pystyy hallitsemaan täysimääräisesti
  • Sisältösivuilla voi kertoa toiminnasta, organisaatiosta tai muusta tarpeellisesta.

Johkun uusi kauppapaikka hyödyntää tuoreinta mahdollista teknologiaa ja sen käyttöönotto on nopea.


Esimerkkejä: https://www.repovedenkansallispuisto.fi, https://salpalinjakirja.fi, https://retkipuoti.tervarumpu.fi


2. Kauppiaiden välinen ristiinmyyntiautomatiikka


image



Johku on jo pitkään tukenut kauppiaiden välistä dynaamista ristiinmyyntiä; Jokainen kauppias on potentiaalinen toisen kauppiaan myyntikanava. Uuden kauppapaikan myötä olemme helpottaneet kauppiaiden yhteystyön aloittamiseen liittyvää prosessia.


Nyt voit Johku-kauppiaana lähettää hakemuksen toisen kauppiaan kauppapaikalle tai kutsua yhteistyökumppaneita vaivattomasti omalle kauppapaikallesi suoraan johkun asetuksista. Riittää, kun tiedät kaupan tunnuksen. Kun yhteys on luotu, uusi toisen kauppiaan myyntikanavan sallitut tuoteryhmät tulevat esille tuotteittesi myyntikanavat-välilehdelle.


3. Varaustenhallinnan aikajananäkymä


image



Uusi varaustenhallinnan aikajananäkymä asettaa kaikki varattavat resurssit helposti ja nopeasti tulkittavalle aikajanalle. Sen lisäksi, että näet nopeasti varaustilanteen yhdellä silmäyksellä, pystyt myös tekemään varauksia nopeasti vaikkapa maalaamalla haluttu ajankohta ja syöttämällä muutamat tiedot varauksesta. Mutta tämähän ei meille riittänyt, sillä aito asiakkuus syntyy vasta sitten, kun asiakas maksaa tuotteensa tai varauksensa. Nyt voit aloittaa aikajanalta myös uuden tilauksen luomisen ja lähettää siitä vaikkapa maksulinkin asiakkaalle, jotta kauppa saadaan nopeasti tehtyä.


4. Nopea suora-/puhelinmyynti ja maksulinkit


image



Johku tukee nyt nopeaa suora- ja puhelinmyyntiä. Olemme hienosäätäneet Avoimen tilauksen konseptia ja nopeuttaneet kaikkia prosesseja tähän liittyen. Nyt voit aloittaa tilauksen tekemisen esim. aikajanalta ja lisätä tilaukselle mitä tahansa tuotteita. Ja kun asiakas on tyytyväinen tilauksensa sisältöön, voit lähettää hänelle maksulinkin. Maksulinkin kautta asiakas voi maksaa juuri luodun tilauksen haluamallaan maksutavalla vaikkapa puhelintaan käyttäen.


5. Kuljetustuotetyyppi


image



Otimme keväällä kehitykseen suunnitelman ulkopuolelta kuljetustuotetyypin. Halusimme mahdollistaa kuljetusten ottamisen mukaan ristiinmyyntiin. Kuljetustuotetyypin ensimmäinen versio on nyt kaikkien käytettävissä ja sen avulla voi tehdä eri pysäkkien välillä kulkevan reittiliikenteen aikatauluineen ja vyöhykehinnoitteluineen.


Esimerkki: http://hopon.fi


6. Laajempi Google Analytiikka ja Google Tag Manager -integraatio


Laajensimme Johkun ja Google analytiikan integraatiota ja varsinkin uudella kauppapaikalla kauppiailla on mahdollista tehdä laajamittaista analyysiä kauppansa käytöstä ja siitä, miten asiakas ostaa.

Laajennuksen yhteydessä toteutimme myös Google Tag Manager -integraation, joka antaa asiantuntijoille laajat mahdollisuudet tehdä tehokasta Internet-markkinointia Johkun ympärillä.


7. Yleisiä parannuksia ja muutoksia


Edellä mainittujen ominaisuuksien lisäksi pellin alla on luonnollisesti jälleen tapahtunut lukuisia pienempiä sekä vähän isompiakin säätöjä.


Kaikkiin päivityksiin liittyy aina mahdollisuus sellaisten bugien esiintymiseen, joita ei ole testauksissa havaittu. Näistä kannattaa laittaa heti viestiä Johku-tuen kautta osoitteessa support.johku.com.


Tarkempia tietoja päivityksestä antaa:

Sami Hänninen

+358 40 721 7717

sami@johku.com



JOHKU - Matkailun edelläkävijöille


Haluamme tehdä matkailuyrittämisestä niin helppoa, että et edes huomaa tekeväsi sitä. Meille tämä tarkoittaa sitä, että matkailija ja yrittäjä löytävät toisensa mahdollisimman helposti parhaimmillaan useiden eri kanavien kautta ja he pystyvät hoitamaan asioinnin täysin sähköisesti alusta loppuun saakka ilmaan mitään koukeroita säästäen molempien osapuolten aikaa ja rahaa. Haluamme myös että se aika, joka aikaisemmin on käytetty teknologian kanssa painimiseen ja vaivalloisiin manuaalikirjauksiin, käytetään tulevaisuudessa asiakkaan mieleenpainuvan kokemuksen rakentamiseen.

Ja kun ostamisesta ja asiakaspalvelusta on saatu vaivatonta, haluamme vielä huolehtia siitä että matkailuyrittäjällä on kaikki tieto helposti saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Selkeä kuva siitä, miten yrityksellä menee, helpottaa ja kannustaa viemään asioita positiivisella vireellä eteenpäin.


Johku on samalla myös Gofinland.fi:n, Retkipaikan ja Bamboran strateginen kumppani. Gofinland on Alma Mediapartners Oy:n ylläpitämä valtakunnallinen Suomi-matkailun palvelu jolla tavoitat helposti suuret kohderyhmät. Palvelua kehitetään vahvasti ulkomaalaiset Suomeen suuntaavat matkailijat huomioiden, kuitenkaan kotimaanmatkailua unohtamatta. Retkipaikka on Suomen suosituin outdoor- ja luontomatkailublogi ja uuden aikakauden media. Bambora PayForm on Paybyway Oy:n nopeasti kasvava palvelu, joka tarjoaa Johkun käyttäjille maksukortti- ja verkkopankkimaksut Suomen kilpailukykyisimpään hintaan. 


Lisätietoja Johkusta löytyy osoitteesta johku.com

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Seuraa Johkun kehitystä

Takaisin ylös