Yhteystiedot

Johkun voi perustaa muutamassa minuutissa suoraan tältä sivustolta. Avun omatoimiseen tekemiseen löydät tukipalveluistamme. Mikäli haluat kaiken palveluna, ota yhteyttä ja ohjaamme sinut oikean tiedon äärelle. Johkuun tutustumiset hoituvat helpoiten ja tehokkaimmin webinaariemme kautta. 

Ja mikäli tuntuu siltä, että haluat visioida pitemmälle tai muuten vain haluat kuulla, millaiset kaverit Johkun takana ovat, älä epäröi olla yhteydessä.

Johku-lähettiläät

Johkun on juuri niin hyvä kuin meidän kauppiaat kokevat sen olevan. Mikäli pohdit, onko Johku oikea ratkaisu liiketoiminnallesi, jätä yhteydenottopyyntö lähettiläillemme.

Lähettiläämme ovat Johku-kauppiaita, jotka mielellään kertovat kokemuksistaan Johkun käyttäjinä ja sen soveltuvuudesta erilaisiin käyttötilanteisiin aidossa liiketoitoimintaympäristössä.

Ilkka Lariola

Ilkka on aloittanut työskentelyn luontomatkailun parissa vuonna 2007, jolloin hän oli perustamassa Natura Viva Oy:tä. Tästä lähtien Ilkka on toiminut yrityksen toimitusjohtajana ja vastannut liiketoiminnan kehittämisestä. Ilkka on ollut viime vuosien aikana aktiivisesti kehittämässä Johku Ekosysteemiä sekä rakentamassa Johku-myyntikanavia.

Johku-lähettiläs, eteläinen ja keskinen Suomi

Ilkan vastuulla on auttaa eteenpäin kauppiaita ja alueorganisaatioita, jotka haluavat rakentaa jaettuja myyntikanavia ja laajempia yhteistyöverkostoja. 

Tutustu tarkemmin

 

Tony Tavi

Tony on Johkun käyttäjä omissa liiketoiminnoissaan jo viiden vuoden ajalta. Hänen omat Johku-kauppansa toimivat kansainvälisen ekomatkailun, outdoor-tuotteiden myynnin, välinevuokrauksen ja hyvinvointipalveluiden alueilla. Tony on kiinnostunut automatisoimaan monialaisen yritystoimintansa seka kehittämään uudenlaisia jakeluketjuja ja jaettuun asiakkuuteen perustuvia myynti- ja palveluverkostoja. Fokuksessa ovat laatu, paikallisuus ja kestävä kehitys!

Johku-lähettiläs, eteläinen Suomi

Tonyn vastuulla on auttaa yrittäjiä päätöksenteossa kertomalla kokemuksia Johkusta retail- ja palvelutuotannon näkökulmista. 

Tutustu tarkemmin

Oona Kuru

Oona on matkailun monitoiminainen, joka on työskennellyt matkailualalla heti lukiosta pääsyn jälkeen. Työsopimuksissa on lukenut safariopas, radiotoimittaja, kokki, tarjoilija, vastaanottovirkailija, myyntisihteeri, myyntipäällikkö sekä järjestelmäasiantuntija. Toiminimiyrittäjä Oona on ollut vuodesta 2008 ja tehnyt lähes pelkästään B2B:tä auttaen paikallisia yrittäjiä matkailun eri tehtävissä. Eräs erikoisimmista työtehtävistä on ollut joulumuorina toimiminen useana jouluna brittiryhmille. Omaa majoitustoimintaa Oona on harjoittanut vuodesta 2012.

Johku-lähettiläs, Lappi

Oona arvostaa omaa vapaa-aikaa yli kaiken, joten hän etsii kaikkeen tekemiseen parhaat saatavilla olevat vaihtoehdot. Tämän osaamisen soveltaminen Johkuun Oona jakaa mielellään myös muille.

Tutustu tarkemmin:

Johku-konsepti

Sami Hänninen, CEO

Sami vastaa Johkun konseptisuunnittelusta ja kehitysmahdollisuuksien evaluoinnista. Lisäksi Sami tekee laajamittaisesti Johkun testausta live-laboratorioissa Repoveden kansallispuistossa ja Maailmanperintökohde Verlassa.

Tutustu tarkemmin

 

Laajemmat Johku-konseptit ja yhteistyömallit

Puh. +358 40 721 7717
sami@johku.com

Tuki

Online: support.johku.com
Sähköposti: tuki@johku.com 

Yhtiö

Aptual Commerce Oy
Energiakuja 3
00180 Helsinki
Y: 2735384-2

Johku on täysin uudenlainen työkalu, aina mukanasi kulkeva järjestelmä, jonka avulla voit myydä palveluja ja tuotteita sekä seurata liiketoimintasi kehitystä. 

Johku säästää myös aikaasi automatisoimalla useita matkailutuotteiden myyntiin, varaustenhallintaan ja asiakaspalveluun liittyviä toimenpiteitä. Yhdessä vahvojen kumppanien kanssa Johku mahdollistaa tehokkaan kaupankäynnin! 

Sami Hänninen

Johku-konsepti

Minna Mikkola

Palveluasiantuntija
Tilaa

Viimeisimmät päivitykset

Tuotantojulkaisu 23.6.2016: Hotellinx-integraatio, kauppapaikan sivut ja iso määrä parannuksia

Seuraavassa julkaistun tuotantoversion keskeisimmät uutuudet:  


1. Hotellinx-integraatio


Hotellinx on suomalainen hotellin hallintoon suunniteltu tietojärjestelmä, joka on käytössä useissa hotelleissa ympäri suomen. Hotellinx-integraatio mahdollistaa hotellinxissa hallinnoitujen huoneresurssien myynnin Johkun avulla Johku-tuotteina.


Esimerkkipalvelu: www.hotellinuuksio.fi


2. Hotellinuuksio.fi konsepti-sivusto 


Tuotantojulkaisun yhteydessä julkaisimme myös uuden Johkun konseptisivuston. Hotelli Nuuksio on kerää yhteen Nuuksion kansallispuiston toimijoita ja tarjoaa loppuasiakkaalle mahdollisuuden kerätä omatoimisesti majoitukset sekä useiden eri yrittäjien aktiviteetit ja monet muut palvelut samaan ostoskoriin ja maksaa yhdellä transaktiolla. Jokainen yrittäjä saa tilaukset suoraan omaan Johku-kauppaansa sekä tilitykset suoraan maksuvälittäjältä ilman välikäsiä. Konseptisivuston hotellimajoitusten taustalla on Hotellinx-integraatio. Hotelli Nuuksion palvelu yhdessä Johkun laboratorion, Tervarumpu.fi:n, kanssa muodosta oivalliset esimerkit Johkun kyvystä integroitua syvälle julkaisujärjestelmään sekä tarjota matkailuyrittäjille ympäristöt tehdä aitoa viivan alla näkyvää yhteistyötä, ristiinmyyntiä.


Tutustu palveluun: www.hotellinuuksio.fi


3. Parannuksia resurssimäärityksiin


Resursseihin olemme tuoneet uuden määrityksen, resurssien lukumäärän. Voit käyttää "Resurssien lukumäärä" -kenttää silloin, kun varattavia resursseja on enemmän kuin yksi - esimerkiksi monta samanlaista hotellihuonetta, kanoottia tai vaikkapa maastopyörää.


4. Parannuksia tuotemäärityksiin


Tuotteen määrityksiin olemme myös tuoneet muutaman näkyvän uuden ominaisuuden. Varattaviin tuotteisiin ajat-välilehdelle on lisätty varata viimeistään -kentä. Kun kentään on syötetty arvo, loppuasiakas voi tehdä varauksen päivälle, joka on aikaisintaan arvon mukaisen määrän vuorokausia tilaushetkestä.


Aktiviteettien osalta säädimme Gofinland.fi:hin liittyvä tiedon käsittelyä. Jatkossa suurin osa kentistä on pakollisia syöttää, mikäli Gofinland.fi myyntikanava on kytkettynä päällä kyseisestä tuotteesta. Tällä muutoksella haluamme varmistaa sen, että aktiviteetti varmasti näkyy palvelussa sekä palveluun viety informaatio on laajudeltaan käyttökelpoisempaa. Samassa yhteydessä toteutimme myös tarkistuksen Gofinland.fi kanavalla. Kanavavalitsimen viereen tulee joko vihreä tai punainen ikoni riippuen siitä onko kohdetieto siirtynyt onnistuneesti Gofinlandiin. Mikäli ikoni on vihreä, kaikki on kunnossa. Mikäli ikoni on punainen, jokin on vialla. Tällöin hiiren kun vie ikonen päälle, kerrotaan vian tarkempi määritys ja asialle voi tehdä jotain.


5. Parannuksia Tilausten, laskujen ja varaustenhallintaan 


Tilausten, laskujen ja varaustenhallinnassa keskeisimmät uutuudet ovat Yrityksen nimen ja varaukseen kiinnitettyjen resurssien tuominen varaustenhallinnan näkymään. Olemme myös mahdollistaneet haun tilaus-, lasku- ja varaus-ID:llä.


6. Kauppapaikan hallinta


Tähän saakka Johkun kauppapaikka on sisältänyt vain tuotevalkikoiman kokonaisuudessaan ja mahdollisesti avainsanoilla rajattuna. Asetuksista on myös voinut tuunata logoa ja kauppapaikan taustakuvaa. Nyt on mahdollista tuottaa sisältösivuja Johkun kauppapaikalle. Eli mikäli haluat kertoa yrityksestäsi hieman laajemmin, voit käyttää Johkun sivuja tähän tarkoitukseen. Sivujen hallinta löytyy Johkun asetuksista yritys-välilehden kohdasta Kauppapaikan hallinta.


7. Venäjän kieliversio


Venäjän kieli on nyt kaikkien käytössä oleva julkisen kauppapaikan kieli. Jokainen Johku-kauppias voi siis alkaa toteuttamaan tuotteistaan kieliversioita.


8. Korjauksia ja parannuksia


Luonnollisesti olemme myös toteuttaneet mittavan joukon parannuksia pellin alla. Näistä keskeisimpinä mainittakoon kieliversioiden hallitan ja käytettävyyssäädöt.

Uudet ominaisuudet näkyvät kaikille ja ovat kaikkien käytettävissä ilman erillisiä toimenpiteitä.



Kaikkiin päivityksiin liittyy aina mahdollisuus sellaisten bugien esiintymiseen, joita ei ole testauksissa havaittu. Näistä kannattaa laittaa heti tuki-tiketti Johku-tuen kautta.


Tarkempia tietoja julkaisusta antaa:

Sami Hänninen

+358 40 721 7717

sami@johku.com


JOHKU


Haluamme tehdä matkailuyrittämisestä niin helppoa, että et edes huomaa tekeväsi sitä. Meille tämä tarkoittaa sitä, että matkailija ja yrittäjä löytävät toisensa mahdollisimman helposti parhaimmillaan useiden eri kanavien kautta ja he pystyvät hoitamaan asioinnin täysin sähköisesti alusta loppuun saakka ilmaan mitään koukeroita säästäen molempien osapuolten aikaa ja rahaa. Haluamme myös että se aika, joka aikaisemmin on käytetty teknologian kanssa painimiseen ja vaivalloisiin manuaalikirjauksiin, käytetään tulevaisuudessa asiakkaan mieleenpainuvan kokemuksen rakentamiseen.

Ja kun ostamisesta ja asiakaspalvelusta on saatu vaivatonta, haluamme vielä huolehtia siitä että matkailuyrittäjällä on kaikki tieto helposti saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Selkeä kuva siitä, miten yrityksellä menee, helpottaa ja kannustaa viemään asioita positiivisella vireellä eteenpäin.


Johku on samalla myös Gofinland.fi:n ja Maksukaistan strateginen kumppani. Gofinland on Alma Mediapartners Oy:n ylläpitämä valtakunnallinen Suomi-matkailun palvelu jolla tavoitat helposti suuret kohderyhmät. Palvelua kehitetään vahvasti ulkomaalaiset Suomeen suuntaavat matkailijat huomioiden, kuitenkaan kotimaanmatkailua unohtamatta. Maksukaista on Paybyway Oy:n nopeasti kasvava palvelu, joka tarjoaa Johkun käyttäjille maksukortti- ja verkkopankkimaksut Suomen kilpailukykyisimpään hintaan.


Lisätietoja Johkusta löytyy osoitteesta johku.com

Seuraa Johkun kehitystä

Takaisin ylös